onsdag 2 november 2011

Bondespelet... såååå klart!

Få saker gör mig så nostalgisk som just det här spelet... 


Jag och min lillebror brukade sätta oss och spela Bondespelet regniga sommardagar och jag minns hur vi ibland knatade iväg till affären som låg 3 km bort för att köpa lite godis innan vi trötta kom hem och satte igång med spelandet. Titta in på sidan Sällskapsspel om du vill få lite tips på olika spel och vad man ska tänka på när man köper ett... 
Tänk, redan som barn var jag intresserad av odling! ;) Inte konstigt att man idag sitter här med en rejäl köksträdgård och älskar att laga husmanskost! 

Något annat som väcker känslor hos mig är gamla kokböcker... I somras fick jag en av de första utgåvorna av den legendariska kokboken Hemmets kokbok från min svärmor. Boken är från början av 1900-talet vilket innebär en och annan mystisk rätt. Ända sedan jag fick den har jag haft en gnagande tanke som bara inte vill ge med sig. Jag ska laga alla rätter i boken undan för undan! Det fattas tyvärr några sidor men av alla andra recept (med ingredienser jag kan få tag på) ska jag laga och visa upp resultatet här på bloggen! Så följ med på en matresa genom 1900-talets Sverige!

Anna

Inga kommentarer: